E-Mail Marketing, türkçe karşılığı olarak e-posta pazarlamasıdır.
- E-Mail Marketing dijital pazarlama yöntemidir.
- Potansiyel müşteri kitlesine yönelik yapılan doğrudan pazarlama yöntemidir.
- Mevcut müşteriler için yeniden pazarlama amaçlı kullanılabilir.
- İndirim, promosyon, haber ve duyuru yada benzeri bilgilerin kullanıcılara iletilmesi için kullanılabilir.
- E-bülten hazırlanarak haftalık yada aylık tanıtım ve pazarlama amacıyla kullanılabilir.
Artan internet kullanımı ve eticaret satışlarıyla birlikte dijital pazarlamanında önemi artmakta ve yeni dijital pazarlama stratejileri geliştirlmektedir. E-mail marketing dijital pazarlamanın en önemli ayağı sayılabilir. E-mail marketing ile doğrudan potansiyel müşterilerinize pazarlama odaklı mail gönderebilir ve mevcut müşterileriniz ile etkileşimi arttırabilirsiniz.
E-Mail marketing nasıl yapılır?
- Öncelikle tanıtımı yada pazarlaması yapılacak ürün/hizmet yada firmaya ilişkin içerik hazırlanmalıdır.
- Hazırlanan içerik HTML yapısında bir mail şablonu olarak tasarlanmalıdır.
- Gönderim yapılacak olan programda hazırlanan html şablon uygulanmalıdır.
- Mail listesi hazırlanmalıdır. (mevcut yada potansiyel müşterilerinizin onaylı mail adresleri)
- Hazırlanan mail şablonu, kullanılan programa dahil edildikten sonra mail listenizdeki kişilere gönderimi yapılır.
E-Mail şablonunda neler olmalıdır?
- E-mail şablonunda içerik haricinde olması gereken bir kaç unsur vardır. Bunlar gönderilen epostaların spam olarak algılanmasınında önüne geçen unsurlardır.
- Eğer toplu eposta gönderimi yapıyorsanız html şablonunuzda “listeden ayrıl” linki mutlaka olmalıdır. Kullanıcı bu linke tıkladığında sizden gelen epostaların durdurulması için bir istekte bulunmuş olur ve email listenizden çıkartılır.
- Bazı eposta programları yada eposta programlarının eski sürümleri hazırladığınız html şablon kodlarını farklı yorumlayabilir. Bu nedenle epostanızın içeriğinde “Bu e-postayı görüntülerken sorunlar yaşıyorsanız, çevrimiçi versiyonunu okuyabilirsiniz.” şeklinde bir bağlantı oluşturarak html sayfanın farklı bir sekmede okunmasını sağlayabilirsiniz.
- 2 ve 3. maddeler bir email şablonunda olmazsa olmazlardır diyebiliriz. Bunlara ilaveten şablonda adres ve iletişim bilgilerinizin yer almasıda mail alıcılarına güven verecektir.
- Oluşturduğunuz html mail şablonunun yanı sıra text şablonda oluşturmanız faydalı olacaktır. 3. maddede bahsettiğimiz bazı eposta programlarının mail şablonunu gösterememesi gibi durumlarda text içerik gösterilecektir böylelikle mail alıcısı gelen mailin içeriği hakkında fikir edinmiş olacaktır.
E-mail marketing ile gönderdiğiniz epostalarda mutlaka yanıtlama epostası olmalıdır. Yanıtlama epostası gönderim yaptığınız eposta adresinden farklı olabilir.
E-Mail Marketing Şablonu nasıl olmalıdır?
- E-mail şablonu sadece tek bir görselden oluşabilir.
- E-mail şablonu sadece metin olarak hazırlanabilir.
- E-mail şablonu hem görsel hemde metin içerebilir.
- E-mail şablonları genellikle 600 px genişliğinde hazırlanır.
- Şablon içeriğindeki görsel yada metinlere bağlantı verilebilir.
- Şablon görselleri .png .jpg yada .gif uzantılı olabilir.
- Hazırlanacak şablon toplam boyutu mümkün olduğunca düşük tutulmalıdır. Örneğin 3 KB boyutunda bir şablon oldukça makuldur.
E-Mail marketing fiyatları
Toplu eposta gönderim fiyatları gönderilecek mail hesabı yada gönderim adedine bağlı olarak hesaplanmaktadır. E-mail marketing firmaları fiyat listesi örnek olarak aşağıdaki şekildedir.
Mail Hesabı | Gönderim Adedi/AY | Fiyat |
---|---|---|
10.000 | 50.000 | 200,00 TL |
100.000 | 500.000 | 450,00 TL |
500.000 | 2.500.000 | 900,00 TL |
Örneğin 10.000 mail hesabınız olduğunu varsayalım ve haftalık bülten gönderimi yapmak istediğinizi düşünelim. Bu durumda 10 bin mail hesabına ayda 4 kez yani 40 bin mail gönderimi yapmanız gerekecektir. Bu durumda ortalama olarak aylık 150 – 200 TL gibi bir fiyat alabilirsiniz.
E-mail gönderimi için bir email şablonuna ihtiyaç duyacağınızdan bunu ekstra olarak satın almanız gerekebilir. Bir email şablon tasarımı fiyatı genellikle 150 – 350 TL aralığındadır.